Äntligen är vi av med träden

Som många påpekade under förra säsongen så hade vi ett par stora träd som delvis skymde sikten från vissa delar av läktaren. Detta var något som påpekades, särskilt när det var mycket folk på läktaren och de som anlände sist inte kunde hitta någon annan plats än de med skymd sikt.

Nu har vi äntligen fått till trädbeskärning precis som många har hört av sig och önskat. Vi valde att inte ta ner träden helt eftersom de bidrar till en trevlig och grönskande miljö, men vi fick ner dom ganska ordentligt så att de inte skymmer sikten alls från läktaren.

Vi i klubben tycker det är väldigt skönt att ha det gjort och hoppas att ni som kommer och tittar tycker det är precis lika bra som vi tycker!

I övrigt finns det lite smått och gott att rapportera från den senaste tidens händelser. Vi har äntligen fått en ny kaffebryggare till kansliet med dubbla pannor, vilket gör att alla kan serveras kaffe samtidigt under styrelsemötena.

Det var annars lite av ett problem tidigare eftersom vi var tvungna att pausa mötet mitt i då något var tvungen att springa ut och hämta den kanna som var klar och samtidigt slå på en ny så att alla på mötet skulle kunna få varsin kopp.

Vi har också satt upp en ny anslagstavla vid entrén till kansliet där vi kommer att sätta upp lappar med viktig information om det som händer i klubben. Informationen kommer även att gå ut här på hemsidan samt på vår Facebook-sida som Barbro tar hand om.

Annat som är bra att veta är att kiosklistan för sommaren har kommit och den sitter på den nya anslagstavlan. Ta gärna en titt så snabbt som möjligt och kolla vilka datum du har fått. Om du skulle behöva ändra på grund av att du är bortrest eller liknande så är det bäst att försöka byta datum med någon annan.

Går inte det är det bara att kontakta i styrelsen så får vi hitta en lösning tillsammans.